DAGBOK ACONCAGUA 28. JANUAR - 20. FEBRUAR 2023

ONSDAG 22. FEBRUAR

Me er heime att i gamlelandet og er i ferd med å "lande" etter ein eventyrleg tur. Aconcagua er eit beist av eit fjell og kunne i år by på både knallharde forhold (is og snø), jordskjelv, Starlink satellitt-oppskytning (me såg 50-100 små satellittar som kom på rekke og rad rett over toppen på toppstøtet - ei svært spesiell og surrealistisk oppleving), heitebølge, store elvar og mykje anna. Aconcagua blir aldri kjedeleg. Forholda førte til at det var ein god del problem og uhell/ulykker på dette fjellet i år. Aconcagua skal ein absolutt ikkje tulle med - det er eit seriøst fjell når forholda er slik dei var i år. Men me klarte det på tross av alle utfordringane! 15. februar stod me på toppen av Sør-Amerikas høgaste fjell. Stor takk til alle deltakarane for ein fantastisk tur - humøret og pågangsmotet var eksepsjonelt og bortsett frå dei mange fantastiske naturopplevingane på fjellet er det humoren og latteren som eg kjem til å hugsa best frå denne turen.

SUNDAG 19. FEBRUAR

På veg heim att. Her er eit par bilete frå ein fantastisk tur - mange fleire kjem i løpet av eit par dagar.

FREDAG 17.FEBRUAR

Toppstøtet onsdag 15 februar.
Etter at vi tirsdag flyttet oss fra Camp 2, til Camp 3, også kalt Camp Colera på 6000 m. høyde fikk vi en kort natt før vi ble vekket kl 03:00 med frokost (grøt) på sengen i teltene våre. Tiden var kommet for den siste og hardeste etappen mot toppen av Aconcagua. Avmarsj kl 04:30 og selv om noen av oss bar noe preg av dårlig nattesøvn, varierende matlyst, slitne kropper og diverse former for høydesyke i varierende grad, så var pågangsmotet på topp og tilsynelatende friske og raske satte vi alle i vei i mørket og kulden med hodelykt, isøks og stegjern på tunge sko.
Av oss 13 + Jarle og de lokale guidene så var det 6 av oss som kom til toppen på 6962 m. mens vi andre 7 returnerte i løpet av formiddagen. En fantastisk bragd av samtlige og gratulerer spesielt til Ingvild, Odd, Sebastian, Jan Ove, Oddvar og Andreas som nådde toppen.

Nå venter en god natts søvn innen vi setter kursen ned mot sivilisasjonen igjen etter en fantastisk reise.

-Dagfinn-

TORSDAG 16.FEBRUAR

Toppstøtet i går var knallhardt. Dei som nådde toppen var Jan Ove, Odd, Andreas, Oddvar , Sebastian og Ingvild. No pakkar me sekken for nest siste gong.

- Ingvild og Siv

ONSDAG 15.FEBRUAR

Seks deltakarar og 4 guidar på toppen ! Tøffe forhold. Meir info kjem seinare.

-Jarle-

TIRSDAG 14.FEBRUAR

Etter ein tøff etappe opp til camp 3, ligg no alle og kviler i telta sine. No kjenner me at me er på 6000 moh, med kortpusthet og hodepine. I natt setter me kursen mot toppen og me håpe at været er på vår side. Me vil alle helsa til Knut som me så gjerne skulle hatt saman med oss no. Neste oppdatering kjem seint onsdag kveld. Kryss fingrane for oss!

-Siv og Ingvild-

MANDAG 13.FEBRUAR

Natten til idag var vesentlig kaldare enn tidligare. Grunnen til det er nok høyden og kraftig vind som røska godt i telta  våre. Me åt frokost ute kl 09:00 godt kledd. Mange av oss tok ein lur i teltet etterpå, for det er viktig å bruke kviledagen godt. Etter lunsj fekk me info frå Jarle om praktiske ting dei neste dagane. Alvoret er i gang. Ellers har vi testet stegjern på isen bak campen. Det ser ut som at alle er ved godt mot og i god form. No nyter vi en fantastisk utsikt på camp 2 mens vi venta på middag før vi tar tidlig kveld.

-Oddvar og Andreas-

SØNDAG 12.FEBRUAR

I går flytta me utstyr opp til camp 2 på 5500moh. Tynn luft og fantastisk utsikt tok bokstavelig talt pusten frå oss. I dag pakka me ned telt og resten av utstyret i sterk vind og flyttar opp til camp 2.

Alle er i fin form og me vil alle helsa heim til alle mødrer på morsdagen.

FREDAG 10.FEBRUAR

Etter ein strabasiøs dagsetappe opp til 5000moh nyt me ein velfortjent kvildedag i strålande sol og vindstille i camp 1. Etter kvart som høgdemetrane forseres økes utfordringane med toalettbesøk, men me er fortsatt ved godt mot og i morgon går turen opp til camp 2 med utstyr før me returnerar til camp1.

-Siv og Ingvild-

ONSDAG 8.FEBRUAR

I går kveld under middagen fikk vi beskjed om at vi fikk en ekstra hviledag i basecamp. Av den grunn kunne vi sove lenge og nyte frokosten klokken halv ti.
De fleste satt ute og nøt godværet etter frokosten helt til lunsjen klokken halv to. Pakking og klargjøring for videre ferd var for de fleste unnagjort i går. Fridagen kunne derfor nytes i fulle drag.

Etter lunsj tok deler av gruppa seg en rusletur i nærområdet. Vi stakk bortom en svær buldrestein hvor en av guidene viste sine kunster med sydveggen av Aconcagua som flott bakgrunn. Andre valgte en enda mer avslappende tilnærming i saccosekker i «domen».

Nå venter siste middag i basecamp for oss alle.

-Solveig, Heidi og Anne Kristin-

TIRSDAG 7.FEBRUAR

Etter en noe hardere dag igår, fikk vi idag en velfortjent hviledag i basecamp.
De fleste valgte å sove noe lengre enn normalt, og frokost ble servert klokken ni. Etter frokost benyttet noen anledning til å dusje og vaske klær. Klestørken er fort unnagjort i stekende solskinn.

Klokken elleve gikk vi i samlet flokk sammen med fire guider for å få vår obligatoriske medisinske sjekk. Legen målte blodtrykk og oksygenmetning samt sjekket lungene våre. Hjemme er medisinsk informasjon fortrolig, men her har vi blitt en stor familie og deler derfor villig alle resultater.

Etter lunch måtte vi alle sortere og prioritere hardt på hva vi skal ha med oss av utstyr opp til de neste campene, og ikke minst til toppstøtet.
Det vi ikke trenger blir fraktet med muldyr til campen vi kommer ned til etter toppstøtet.

Stemningen er spent men fortsatt god!!

-Heidi og Solveig-

MANDAG 6.FEBRUAR

Våknet til strålende solskinn. Frokosten ble servert kl 0730. God mat, kaffe og te. La i vei til camp 1, ca 800 høydemeter med det man kunne bære og ikke trengte ikke basecamp. Oppover og oppover gikk det og med små hvilepauser var vi i campen etter drøye 5 timer. Avleverte mat og personlige eiendeler før vi vendte nesen nedover. Brukte drøye 8 timer tur/retur. Slitne etter dagens drabaser venter vi nå på middags servering. Så skal det bli veldig godt med en hviledag i basecamp i morgen. Knut måtte dessverre forlate oss i dag tidlig på grunn av helsemessige utfordringer. Veldig synd siden han var så sterk og det ikke hadde noe med høyde å gjøre. Han etterlot oss alt snopet sitt så vi tenker på ham hver gang vi spiser en sjokolade.

-Odd Vidar-

SØNDAG 5. FEBRUAR

Kviledag i Plaza Argentina, Base Camp (4200 moh.)

Jarle ringte på satellitt telefon nettopp og fortalte at alle i gruppa har det fint, det er ikkje dei som er råka av ulykka som det står om i media idag. Dei er alle friske og raske og det ser veldig bra ut for dei neste dagane.

-Knut-

LØRDAG 4.FEBRUAR

Klokken hadde så vidt bikket 04 før de første var ute av teltene. I dag var planen frokost 05:30 og avmarsj kl 07. Allerede andre feltdøgnet begynner rutinene å sitte, og vi kom avsted litt før planen.
Dagen startet med vading i knehøyde i friskt fjellvann. Hadde du ikke våknet før, så skjedde det nå.
Fremst i feltet har det dannet seg en liten firerbande som kjører sin egen interne podcast. Tematikken er i varierende grad samfunnsnyttig, og det er nok fraværet av andre mediekanaler som gjør at denne casten har livets rett i Andesfjellene. På dagens etappe ble det i imidlertid lite sendinger fra gjengen i front. Har trolig sammenheng med at 900 høydemeter skulle forseres på vei til basecamp.
Et par timer ut i marsjen åpenbarte Aconcagua seg i all sin prakt, og resten av dagen kunne vi beskue dette mektige målet vi har satt oss.
Det er en flott og sammensatt gjeng på tur. Latteren sitter løst selv om de fleste nå har fått merke at vi har kommet høyere opp i fjellet. Søvnen er uregelmessig, lett hodepine kommer og går, men vi er ved godt mot. I morgen er det en vel fortjent hviledag i basecamp.

-Knut BB-

Fjellet

Basecamp

FREDAG 3. FEBRUAR

Me er i gang for alvor. Dei to første dagsetappane innover Vacasdalen har vore fantastisk flotte. Andesfjella leverer. Barbeque og rødvin var belønninga for god innsats. I morgon går me til basecamp.

-Jarle-

ONSDAG 1. FEBRUAR

Rapport fra Puente del Inca. I dag har vi vært på akklimatiseringstur fra 2700 til 3200 moh. De siste 200 metrene var veldig bratte og sand, løse stener og sterk vind ga flere av deltakerne utfordringer, men alle deltakerene kom trygt ned igjen uten noe særlig knall og fall. Alle er ganske slitne i kveld og ser fram til en god natts søvn. I morgen entrer vi inn i Vacasdalen, og flere er spente på hva som venter videre på ekspedisjonen.

- Are

MÅNDAG 30. JANUAR

I dag har vi hatt en fin dag i Mendoza. Startet dagen med god frokost før vi fortsatte med informasjonsmøte der vi fikk møte guidene etterfulgt av en liten utstyrsjekk. Dagen videre har gått med til innkjøp av turmat og snacks. Dagen ble avsluttet med en nydelig felles middag. I morgen starter vi turen mot Sør-Amerikas høyeste fjell. Og selv om Jarle har skremt oss opp med historier med toalettfasiliteter, så gleder vi oss likevel!

- Ingvild & Siv

Siv har forberedt seg optimalt og har minimert risikoen for misforståelsar maksimalt

SUNDAG 29. JANUAR

Etter ein lang flytur gjekk me ut av flyet i full sommar i Argentina. Over 30 grader og nesten loddrett sol ga fleire ein lett raudfarge på nakke og overarmar. Santi - min faste guide gjennom mange år - møte oss på flyplassen i Mendoza, og etter ein kort køyretur var me på hotellet som me skal bu på i to netter. Her skal me gjera dei siste forberedelsane før me startar fjellturen og akklimatiseringsprossesen. Me nyter maten og drikka som Mendoza er så kjent for. Ingen turte å prøve seg på 800-grams biffen i dag, men kanskje skjer det i morgon...

KLAR TIL AVREISE!

Det er kun nokre dagar til avreise og ekspedisjonsnervene herjar nok blant deltakarane no. Ei kjempestor gruppe skal dei neste vekene utfordra Aconcagua (6962m), det høgaste fjellet i Sør-Amerika - eit av dei såkalla Seven Summits!

Anne Kristin, Solveig, Heidi, Sebastian, Dagfinn, Frode, Odd Vidar, Knut, Are, Oddvar, Andreas, Siv, Ingvild og Jan Ove flyr i helga saman med meg over Atlanterhavet til Buenos Aires i Argentina, og vidare til Mendoza ved foten av Andesfjella. Der møter me våre lokale guidar, Esteban, Santiago og Javier, som er blant dei mest erfarne guidane på dette fjellet.

Første del av akklimatiseringa vil skje på ei hytte i eit fjellområde sør for Aconcagua, deretter brukar me tre dagar på å gå inn til foten av fjellet der Base Camp ligg. Dette blir basen i nokre dagar, før me flyttar vidare oppover fjellet og etablerer nye leirar etter kvart som ein kjem nærmare og nærmare toppen.

På denne sida kan du lesa oppdateringar etter kvart som ekspedisjonen skrider fram. Oppdateringar kjem ikkje kvar dag, men me skal prøva å halda alle her heime oppdatert om det som skjer på fjellet med få dagars mellomrom.

Les meir om detaljar og dagsprogram for ekspedisjonen.

- Jarle

(Bilete frå fjorårets tur.  Foto: Jarle Trå)